Umów wizytęprzez Internet!


Wybierz dogodny termin w poniższym kalendarzu i potwierdź rezerwację.

Wczytywanie kalendarza...

Powrót do kalendarza
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
01 stycznia 0000 godzina 00:00
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: Magdalena Łuszczak
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: inż. Monika Bzowa
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: dr Maia Szmigiel-Pieczewska
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: Agata Cyran (Matacz)
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Magdalena Narbutowicz
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Katarzyna Niedbała
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Sylwia Rutkowska
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Dagmara Wójtowicz
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Marta Król
Tutaj wpisz kod który otrzymałeś wiadomością sms.
Wysyłanie

Wysyłanie danych

Zapraszam serdecznie na bezpłatne
konsultacje w moim gabinecie.

W ramach wspólnego spotkania:

  • dokonamy szczegółowej oceny masy i składu ciała
  • przeanalizujemy Twoje potrzeby i wydatki energetyczne
  • ustalimy optymalny zakres badań laboratoryjnych

Proszę o telefon aby umówić konkretną godzinę spotkania.

tel. 666 047 304

tel. 604 091 150

tel. 606762425

tel. 535 484 002

tel. 884 663 776

tel. 570 151 748

tel. 883 206 822

tel. 570 555 188

tel. 883 547 072

 Magdalena Łuszczak
Magdalena Łuszczak
inż. Monika Bzowa
inż. Monika Bzowa
dr Maia Szmigiel-Pieczewska
dr Maia Szmigiel-Pieczewska
 Agata Cyran (Matacz)
Agata Cyran (Matacz)
mgr Magdalena Narbutowicz
mgr Magdalena Narbutowicz
mgr Katarzyna Niedbała
mgr Katarzyna Niedbała
mgr Sylwia Rutkowska
mgr Sylwia Rutkowska
mgr Dagmara Wójtowicz
mgr Dagmara Wójtowicz
mgr Marta Król
mgr Marta Król
Ukryj kalendarz
11 Maj

Co warto wiedzieć o soli ?

Sól to nic innego jak chlorek sodu. Kiedyś uważana za cenne „białe złoto”- dziś demonizowana przez dietetyków i lekarzy, którzy namawiają do ograniczenia jej spożycia w diecie. 

Czy sól jest nam do czegoś potrzebna ?

Oczywiście, bo bez soli, a dokładniej zawartego w niej sodu nie bylibyśmy w stanie przeżyć. Reguluje on zawartość płynów w naszym organizmie, bierze udział w przewodzeniu nerwów oraz transporcie przeróżnych związków.

Problem polega na tym, że Polacy spożywają soli po prostu za dużo. Według Światowej Organizacji Zdrowia bezpieczną ilością byłoby 5 g. Taką ilość można porównać do płaskiej łyżeczki do herbaty.  Niestety, nasze społeczeństwo spożywa 2-3 razy więcej soli niż zaleca WHO. Należy podkreślić, że pewną część z tych 5 g dostarczamy również z produktami, które na co dzień spożywamy: wędliny, pieczywo, sery, a także w dania typu
fast-food, instant, poddanych wstępnej obróbce termicznej. Przez wieki człowiek musiał się bardzo postarać, aby zdobyć chociaż najmniejszą ilość soli, dlatego nasze organizmy niezbyt dobrze radzą sobie z nadmiarem soli.

Jakie zatem mogą być konsekwencje spożywania zbyt dużej ilości soli ?

Spożywanie sodu w dużych ilościach i przed dłuższy czas może zwiększać ryzyko wystąpienia różnych chorób. Ze względu na to, że sód podwyższa ciśnienie tętnicze krwi może doprowadzić do nadciśnienia tętniczego, a później do udaru mózgu czy zawału serca. Nadmierna ilość soli może być również winowajcą obrzęków, ponieważ zatrzymuje wodę w organizmie. To jeszcze nie koniec, sól może sprzyjać wystąpieniu raka żołądka, osteoporozy, kamieni nerkowych.

Skupmy się więc na tym, jak ograniczyć zawartość soli w naszej diecie:

1. Postaraj się ograniczyć do minimum dosalanie potraw.

2. Zrezygnuj z dużej ilości kupnego pieczywa, wędlin, serów, wędzonek, konserw, żywności typu fast-food, mieszanek przyprawowych, kostek rosołowych, parówek, słonych przekąsek.

3. Sprawdzaj zawartość soli na etykietach produktów, które kupujesz. Powinna ona znajdować się jak najdalej w spisie składników.

4.Do przyprawiania potraw używaj aromatycznych ziół takich jak: majeranek, tymianek, zioła prowansalskie, kmin rzymski, cząber, curry, kurkumę, paprykę słodką, ostrą, pieprz, kminek itd.

Na początku może Ci brakować słonego smaku, ale z czasem Twoje kubki smakowe się przyzwyczają i nie będzie Ci to w ogóle przeszkadzać. Warto podjąć takie wyzwanie dla własnego zdrowia i samopoczucia  :)

Autor artykułu:

Dietetyk Agata Matacz

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ