Umów wizytęprzez Internet!


Wybierz dogodny termin w poniższym kalendarzu i potwierdź rezerwację.

Wczytywanie kalendarza...

Powrót do kalendarza
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
01 stycznia 0000 godzina 00:00
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: Magdalena Łuszczak
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: inż. Monika Bzowa
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: dr Maia Szmigiel-Pieczewska
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: Agata Cyran (Matacz)
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Magdalena Narbutowicz
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Katarzyna Niedbała
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Sylwia Rutkowska
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Dagmara Wójtowicz
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Marta Król
Tutaj wpisz kod który otrzymałeś wiadomością sms.
Wysyłanie

Wysyłanie danych

Zapraszam serdecznie na bezpłatne
konsultacje w moim gabinecie.

W ramach wspólnego spotkania:

  • dokonamy szczegółowej oceny masy i składu ciała
  • przeanalizujemy Twoje potrzeby i wydatki energetyczne
  • ustalimy optymalny zakres badań laboratoryjnych

Proszę o telefon aby umówić konkretną godzinę spotkania.

tel. 666 047 304

tel. 604 091 150

tel. 606762425

tel. 535 484 002

tel. 884 663 776

tel. 570 151 748

tel. 883 206 822

tel. 570 555 188

tel. 883 547 072

 Magdalena Łuszczak
Magdalena Łuszczak
inż. Monika Bzowa
inż. Monika Bzowa
dr Maia Szmigiel-Pieczewska
dr Maia Szmigiel-Pieczewska
 Agata Cyran (Matacz)
Agata Cyran (Matacz)
mgr Magdalena Narbutowicz
mgr Magdalena Narbutowicz
mgr Katarzyna Niedbała
mgr Katarzyna Niedbała
mgr Sylwia Rutkowska
mgr Sylwia Rutkowska
mgr Dagmara Wójtowicz
mgr Dagmara Wójtowicz
mgr Marta Król
mgr Marta Król
Ukryj kalendarz
21 Luty

Jaja odzyskały dobre imię. Czy słusznie?

Jeszcze 30 lat temu jaja nie cieszyły się dobrą sławą. Ze względu na wysoką zawartość cholesterolu, nadmierne spożycie jaj kojarzono ze zwiększonym ryzykiem chorób serca. Obecnie, ze względu na lepszą jakość specjalistycznych pasz, również same jaja zwiększyły swoją wartość odżywczą, m.in. zawartość witaminy D. Co jeszcze się zmieniło? 

U osób dorosłych, u których nie występują zaburzenia gospodarki lipidowej, spowodowane zespołem metabolicznym lub uwarunkowane genetycznie, cholesterol w jajku nie wpływa znacząco na poziom cholesterolu całkowitego i frakcji LDL (niekorzystnej), a nawet może podwyższyć poziom cholesterolu frakcji HDL (korzystnej) o 10%. Przypuszcza się, że spożycie jaj, zawierającychlecytynę, może zmienić formę frakcji LDL z „małej i gęstej”, która sprzyja rozwojowi chorób sercowo-naczyniowych, do „dużych” LDL, neutralizując w ten sposób negatywne działanie cholesterolu. 

Natomiast u osób z cukrzycą typu IIzaobserwowano większone ryzyko chorób sercowo-naczyniowych związane z spożywaniem produktów bogatych w cholesterol. Mechanizm, który za to odpowiada nie jest do końca poznany, jednak prawdopodobnie u osób z insulinoopornością obserwuje się zaburzenia metabolizmu cholesterolu.

Do tej pory nie ustalono zalecanej ilości spożycia jaj dla osób zdrowych. Przy zachowaniu zasad zbilansowanej diety i umiarkowanej aktywności fizycznej, spożywanie 2-3 sztuk jaj w ciągu dnia nie powinno negatywnie wpływać na zdrowie. 

Dlaczego warto spożywać jajka?

  • To jedne z nielicznych produktów spożywczych, zawierających łatwo przyswajalne białko i optymalną ilość aminokwasów, najbliżej odpowiadającą zapotrzebowaniu organizmu.

  • Jaja są bogate w jedno- i wielonienasycone kwasy tłuszczowe; witaminy: A, E, D, K, witaminy z grupy B (w szczególności cholinę), minerały: selen, fosfor, wapń, żelazo, cynk i wiele innych.

  • Cholina, jako witamina z grupy B, bierze udział w wielu funkcjach odpowiadających za zdrowie, lecz do najważniejszych zalicza się uczestnictwo w budowie błon komórkowych i tworzenie cząstek sygnałowych w mózgu, co jest bardzo ważne w trakcie ciąży i karmienia piersią, gdy kształtuje się mózg dziecka.

  • Witamina A wraz z luteiną i zeaksantyną są substancjami niezbędnymi do utrzymania dobrego wzroku, co ma istotne znaczenie w procesach starzenia się. Odpowiednie dostarczenie tych związków z pożywieniem zapobiega powstawaniu kurzej ślepoty, zaćmy i zwyrodnienia plamki żółtej. 

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ