Umów wizytęprzez Internet!


Wybierz dogodny termin w poniższym kalendarzu i potwierdź rezerwację.

Wczytywanie kalendarza...

Powrót do kalendarza
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
01 stycznia 0000 godzina 00:00
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: Magdalena Łuszczak
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: inż. Monika Bzowa
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: dr Maia Szmigiel-Pieczewska
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: Agata Matacz
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Magdalena Narbutowicz
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: Edyta Krupa
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Katarzyna Niedbała
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Paulina Limanowska
Tutaj wpisz kod który otrzymałeś wiadomością sms.
Wysyłanie

Wysyłanie danych

Zapraszam serdecznie na bezpłatne
konsultacje w moim gabinecie.

W ramach wspólnego spotkania:

  • dokonamy szczegółowej oceny masy i składu ciała
  • przeanalizujemy Twoje potrzeby i wydatki energetyczne
  • ustalimy optymalny zakres badań laboratoryjnych

Proszę o telefon aby umówić konkretną godzinę spotkania.

tel. 666 047 304

 Magdalena Łuszczak
Magdalena Łuszczak
inż. Monika Bzowa
inż. Monika Bzowa
dr Maia Szmigiel-Pieczewska
dr Maia Szmigiel-Pieczewska
 Agata Matacz
Agata Matacz
mgr Magdalena Narbutowicz
mgr Magdalena Narbutowicz
 Edyta Krupa
Edyta Krupa
mgr Katarzyna Niedbała
mgr Katarzyna Niedbała
mgr Paulina Limanowska
mgr Paulina Limanowska
Ukryj kalendarz
21 Luty

„Jesteś tym co jesz”, a raczej „Jesteś tym co przyswoisz”

Znaczenie ma nie tylko to co spożywasz, ale również stan twojego przewodu pokarmowego. Flora jelitowa pomaga zachować prawidłową barierę jelitową, a tym samym zmniejszyć przedostawanie się szkodliwych substancji czy organizmów z jelita do naszego organizmu.

W organizmie ludzkim bytuje bardzo dużo bakterii, które tworzą ekosystem pomagając zachować równowagę. Największe ich skupisko jest właśnie w przewodzie pokarmowym, a dokładnie w jelicie cienkim. Nieodpowiednia dieta, niektóre leki – antybiotyki albo zatrucia pokarmowe,wpływają negatywnie na florę jelitową, zarówno ilościowo i jakościowo. W takich sytuacjach ważne jest zastosowanie probiotyków.

Probiotyki to żywe mikroorganizmy, które po spożyciu wywierają korzystny wpływ na organizm człowieka. Najbardziej rozpowszechnione jest Lactobacillusi Bifidobacterium, które należą do bakterii kwasu mlekowego, oraz Saccharomyces boulardii – drożdże.

W jaki sposób probiotyki wpływają pozytywnie na organizm? Pokrywając nabłonek jelitowy tworzą barierę, która chroni przed patogenami i substancjami pochodzącymi z pożywienia. Konkurują z chorobotwórczymi grzybami i bakteriami uniemożliwiając ich wzrost poprzez wytwarzanie bakteriocyny, która m.in. obniża pH treści pokarmowej. Dodatkowo wytwarzają pewne ilości witamin - K i z grupy B. Produkują również kwasy mlekowy, octowy i masłowy, które odżywiają kolonocyty, wspomagając ich prawidłowe funkcjonowanie. Bakterie probiotyczne wpływają również na metabolizm kwasów żółciowych oraz regulują wchłanianie cholesterolu z jelit. Probiotyki zawarte w jogurtach dodatkowo rozkładają cukier mleczny – laktozę, tym samym ograniczając jej ilość w produkcie. Jest to szczególne istotne dla osób z jej nietolerancją.

W zależności od szczepu bakterii niektóre probiotyki są wykorzystywane m.in. w takich chorobach jak biegunki poinfekcyjne, biegunki podróżne, po antybiotykoterapii, w leczeniu Helicobacter pylori, zespole jelita drażliwego oraz w nieswoistych zapaleniach jelit.

W zależności od nasilenia problemów z przewodem pokarmowym oraz przyczyn ich powstania, są różne sposoby na odnowienie mikroflory jelitowej. W antybiotykoterapii zastosuje się probiotyki w formie kapsułek, ze względu na dużą zawartość mikroorganizmów w jednej dawce. Należy pamiętać, że większość probiotyków nie można zażywać razem z antybiotykiem. Natomiast jeżeli nie ma dużych dysfunkcji przewodu pokarmowego, a zażywanie probiotyków ma być w celu profilaktyki, można spożywać je w żywności. Mikroorganizmy te występują w kiszonkach, takich jak kiszona kapusta albo ogórki. Można je znaleźć także w żywności wzbogacanej jak np. fermentowane napoje mleczne – jogurty. Należy zaznaczyć, że nie każdy jogurt zawiera probiotyki. Przed kupnem trzeba zwrócić uwagę na skład czy dany produkt zawiera żywe bakterie probiotyczne.

Twój komentarz




POKAŻ