Umów wizytęprzez Internet!


Wybierz dogodny termin w poniższym kalendarzu i potwierdź rezerwację.

Wczytywanie kalendarza...

Powrót do kalendarza
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
01 stycznia 0000 godzina 00:00
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: Magdalena Łuszczak
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr inż. Monika Biziel
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: inż. Monika Bzowa
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: dr Maia Szmigiel-Pieczewska
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: Agata Cyran (Matacz)
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Magdalena Narbutowicz
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: Edyta Krupa
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Katarzyna Niedbała
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Sylwia Rutkowska
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Dagmara Wójtowicz
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: Marta Król
Tutaj wpisz kod który otrzymałeś wiadomością sms.
Wysyłanie

Wysyłanie danych

Zapraszam serdecznie na bezpłatne
konsultacje w moim gabinecie.

W ramach wspólnego spotkania:

  • dokonamy szczegółowej oceny masy i składu ciała
  • przeanalizujemy Twoje potrzeby i wydatki energetyczne
  • ustalimy optymalny zakres badań laboratoryjnych

Proszę o telefon aby umówić konkretną godzinę spotkania.

tel. 666 047 304

tel. 666 047 304

tel. 604 091 150

tel. 606762425

tel. 535 484 002

tel. 884 663 776

tel. 516 105 450

tel. 570 151 748

tel. 883 206 822

tel. 570 555 188

tel. 794645018

 Magdalena Łuszczak
Magdalena Łuszczak
mgr inż. Monika  Biziel
mgr inż. Monika Biziel
inż. Monika Bzowa
inż. Monika Bzowa
dr Maia Szmigiel-Pieczewska
dr Maia Szmigiel-Pieczewska
 Agata Cyran (Matacz)
Agata Cyran (Matacz)
mgr Magdalena Narbutowicz
mgr Magdalena Narbutowicz
 Edyta Krupa
Edyta Krupa
mgr Katarzyna Niedbała
mgr Katarzyna Niedbała
mgr Sylwia Rutkowska
mgr Sylwia Rutkowska
mgr Dagmara Wójtowicz
mgr Dagmara Wójtowicz
 Marta Król
Marta Król
Ukryj kalendarz
21 Marz

Fakty i mity na temat żywienia w trakcie ciąży

Wśród nas krąży wiele pogłosek na temat tego, co powinna jeść, a czego unikać kobieta w ciąży. Niestety zalecenia przekazywane wśród znajomych oraz umieszczane na popularnych portalach internetowych często bywają nieuzasadnione, a stosowanie się do nich może przynieść więcej szkód niż korzyści. Przed podjęciem pochopnej decyzji warto najpierw zasięgnąć rady dietetyka, bądź poszukać rzetelnych źródeł informacji w sieci, np. w postaci badań naukowych.

A oto zestawienie 8 najpopularniejszych zaleceń dietetycznych dla kobiet w ciąży w sieci:

„Kobieta w ciąży powinna jeść za dwoje”
MIT
Zapotrzebowanie w ciąży wzrasta w zależności od tygodnia jej trwania, o około 360-475 kcal. Jest to niewiele w porównaniu do znacznie zwiększonych potrzeb organizmu na niektóre witaminy i składniki mineralne. Dostarczenie odpowiedniej ilości kładników pokarmowych warunkuje zalecany przyrost masy ciała kobiety, prawidłowy rozwój płodu w łonie matki oraz wpływa na sam przebieg ciąży. Jest to możliwe jedynie przy dokładnym doborze pełnowartościowych produktów spożywczych i ich odpowiednim zestawieniu w posiłkach. Dlatego powinno kierować się stwierdzeniem „jedz dla dwojga”, a nie „za dwoje”.

„W ciąży możesz jeść wszystko na co masz ochotę”
MIT
W ciąży ważny jest nie tylko odpowiedni ilościowy i jakościowy wybór produktów, ale także warto wiedzieć, że niektóre produkty mogą wpływać na przebieg ciąży oraz rozwój płodu. Kobieta w ciąży powinna z tego względu unikać produktów takich jak:
żywność przetworzona, produkty gotowe, wyroby garmażeryjne i fast-food - to produkty niezalecane dla ogółu populacji, ale kobiety w ciąży powinny zwracać szczególną uwagę na unikanie szkodliwych kwasów tłuszczowych typu trans, 
surowe lub niedopieczone/niedogotowane mięso, jaja, ryby, owoce morza, sery pleśniowe, niepasteryzowane mleko - niosą ze sobą ryzyko zakażenia bakteriami lub pasożytami. 
▪ wątróbka i inne podroby - zawierają wysoką zawartość witaminy A, która spożywana w nadmiarze może działać toksycznie na płód i zakłócać przebieg ciąży. Uwaga: beta-karoten, czyli prowitamina A pochodzenia roślinnego jest bezpieczny, ponieważ nie kumuluje się w organizmie w takim stopniu jak retinol,
mocna kawa, mocna herbata i alkohol,
z nadmierną ilością cukru - szczególnie u kobiet, u których wystąpiła cukrzyca ciążowa.

„W ciąży nie wolno pić kawy”
MIT
Wypicie jednej do dwóch filiżanek kawy w ciągu dnia nie wpłynie negatywnie na ciążę i rozwój dziecka, natomiast większe ilości mogą być niebezpieczne. Taka sama zasada dotyczy czarnej herbaty, zarówno tej w saszetkach, jak i liściastej. Zbyt duże dawki kofeiny mogą sprzyjać między innymi: poronieniu, porodowi przedwczesnemu i gorszemu rozwojowi dziecka w łonie matki. 


„Kobieta w ciąży może sporadycznie i w niewielkich ilościach napić się słabego alkoholu”
MIT
Nawet niewielkie ilości alkoholu w ciąży mogą sprzyjać wadom rozwojowym u dziecka oraz powikłaniom ciąży. Nie zaleca się również spożywania piw bezalkoholowych, gdyż w swoim składzie często zawierają do 0,5% obj. alkoholu etylowego.

„Kobieta w ciąży nie powinna spożywać ryb i owoców morza”
MIT
Ryby i owoce morza są źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, który korzystnie wpływa na przebieg ciąży i rozwój płodu. Świeże ryby, najlepiej pochodzące z dużych zbiorników wodnych lub morskie, krótkożyjące i niedrapieżne są jak najbardziej zalecane. Warto wybierać dorsza, halibuta, sardynki, pstrąga, flądrę oraz śledzia. Z powodu dużej zawartości rtęci odradza się spożywanie takich ryb, jak: rekin, makrela królewska, tuńczyk, a z powodu sposobu hodowli odradza się jedzenia łososia, tilapii i pangi.

„W ciąży trzeba przyjmować suplementy diety”
FAKT
Zapotrzebowanie na niektóre witaminy i składniki mineralne w ciąży znacząco wzrasta, przez co nie jesteśmy w stanie go pokryć jedynie pożywieniem. Najczęściej w ciąży rozważa się suplementację kwasu foliowego, witaminy D, wapnia, magnezu i kwasów omega-3, jednakże przed rozpoczęciem ich przyjmowania należy zasięgnąć porady lekarza.

„Podgrzewanie posiłków w mikrofali jest niebezpieczne dla płodu”
MIT
Same mikrofale nie są szkodliwe, lecz należy pamiętać, by żywność podgrzewać jedynie w opakowaniach i naczyniach do tego przeznaczonych. Użycie opakowania nieoznakowanego lub nieprzeznaczonego do tego celu może spowodować migrację szkodliwych substancji do pożywienia.

„W ciąży należy unikać aktywności fizycznej”
MIT
Jeżeli nie ma przeciwwskazań od lekarza,każda kobieta w ciąży powinna dużo spacerować oraz wykonywać proste ćwiczenia fizyczne. Odpowiednio dobrane ćwiczenia wpływają pozytywnie na poziom cholesterolu i cukru we krwi, ciśnienie tętnicze, prawidłowy przyrost masy ciała kobiety ciężarnej, a także pomagają szybciej powrócić do pełnej sprawności po porodzie oraz wzmacniają mięśnie i zmniejszają ból stawów. W celu doboru właściwych ćwiczeń można zasięgnąć rady fizjoterapeuty.

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ