Umów wizytęprzez Internet!


Wybierz dogodny termin w poniższym kalendarzu i potwierdź rezerwację.

Wczytywanie kalendarza...

Powrót do kalendarza
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
01 stycznia 0000 godzina 00:00
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: Magdalena Łuszczak
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr inż. Monika Biziel
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: inż. Monika Bzowa
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: dr Maia Szmigiel-Pieczewska
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: Agata Cyran (Matacz)
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Magdalena Narbutowicz
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: Edyta Krupa
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Katarzyna Niedbała
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Sylwia Rutkowska
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Dagmara Wójtowicz
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: Marta Król
Tutaj wpisz kod który otrzymałeś wiadomością sms.
Wysyłanie

Wysyłanie danych

Zapraszam serdecznie na bezpłatne
konsultacje w moim gabinecie.

W ramach wspólnego spotkania:

  • dokonamy szczegółowej oceny masy i składu ciała
  • przeanalizujemy Twoje potrzeby i wydatki energetyczne
  • ustalimy optymalny zakres badań laboratoryjnych

Proszę o telefon aby umówić konkretną godzinę spotkania.

tel. 666 047 304

tel. 666 047 304

tel. 604 091 150

tel. 606762425

tel. 535 484 002

tel. 884 663 776

tel. 516 105 450

tel. 570 151 748

tel. 883 206 822

tel. 570 555 188

tel. 794645018

 Magdalena Łuszczak
Magdalena Łuszczak
mgr inż. Monika  Biziel
mgr inż. Monika Biziel
inż. Monika Bzowa
inż. Monika Bzowa
dr Maia Szmigiel-Pieczewska
dr Maia Szmigiel-Pieczewska
 Agata Cyran (Matacz)
Agata Cyran (Matacz)
mgr Magdalena Narbutowicz
mgr Magdalena Narbutowicz
 Edyta Krupa
Edyta Krupa
mgr Katarzyna Niedbała
mgr Katarzyna Niedbała
mgr Sylwia Rutkowska
mgr Sylwia Rutkowska
mgr Dagmara Wójtowicz
mgr Dagmara Wójtowicz
 Marta Król
Marta Król
Ukryj kalendarz
03 Marz

Czy warto suplementować antyoksydanty?

Organizm człowieka w każdym momencie jest narażony na działanie szkodliwych czynników zarówno wewnętrznych jaki i zewnętrznych (środowiskowych). Część z tych czynników wpływa niekorzystnie na homeostazę organizmu m.in. przyczyniając się do wystąpienia tzw. stresu oksydacyjnego. Naturalne antyoksydanty zmniejszają skutki stresu oksydacyjnego, a co z suplementami?

Stres oksydacyjny, szczególnie trwający przewlekle, działa bardzo niekorzystnie na komórki organizmu, zwiększając ryzyko np. cukrzycy, chorób oczu, sercowo-naczyniowych czy neurodegeneracyjnych. W ustroju występują różne substancje mające na celu zapobieganie jego wystąpieniu. Część z nich syntetyzowana jest w organizmie, a część musi być dostarczana z pożywieniem. Związki ten noszą nazwę antyoksydantów – są to enzymy, witaminy, składniki mineralne, flawonoidy oraz inne związki białkowe.

Składniki takie jak witaminy – A, E i C, minerały jak selen, cynk, miedź i mangan oraz flawonoidy  muszą być dostarczane z codzienną dietą w odpowiednich ilościach, by zapewnić prawidłowe funkcjonowanie obrony antyoksydacyjnej w organizmie, szczególnie u osób narażonych na stres, duży wysiłek fizyczny czy psychiczny. Większość prowadzonych badań nad spożyciem antyoksydantów z dietą wskazują, iż jest ono niedostateczne w porównaniu do zapotrzebowania, co wpływa negatywnie na równowagę ustroju i predysponuje do wielu chorób.

Niektórzy uważają, iż problem ten można łatwo rozwiązać stosując suplementację tych składników. Niestety nie jest to takie oczywiste – suplementy często zawierają nadmierną dawkę składników antyoksydacyjnych,  kilkakrotnie przekraczających zapotrzebowanie. Badania prowadzone na całym świecie świadczą o tym, że nadmierna ich podaż jest równie niebezpieczna co niedostateczna. Prowadzi między innymi do nasilenie stresu oksydacyjnego i uszkodzenia komórek organizmu.

Dlatego tak ważna jest zbilansowana dieta bogata w te składniki. Wśród pokarmowych źródeł antyoksydantów należy wymienić m.in. warzywa i owoce, orzechy, oleje roślinne, tłuste ryby morskie i produkty zbożowe. Grupą produktów spożywczych o największej zawartość związków o przeciwutleniających właściwościach są owoce i warzywa. Dlatego ważne by były one podstawą naszej diety, szczególnie w postaci surowej. Warto by nasza dieta obfitowała w warzywa i owoce z różnych grup każdego dnia.

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ