Umów wizytęprzez Internet!


Wybierz dogodny termin w poniższym kalendarzu i potwierdź rezerwację.

Wczytywanie kalendarza...

Powrót do kalendarza
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
Rezerwacja wizyty Wrocław
01 stycznia 0000 godzina 00:00
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: Magdalena Łuszczak
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr inż. Monika Biziel
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: inż. Monika Bzowa
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: dr Maia Szmigiel-Pieczewska
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: Agata Cyran (Matacz)
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Magdalena Narbutowicz
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: Edyta Krupa
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Katarzyna Niedbała
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Sylwia Rutkowska
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: mgr Dagmara Wójtowicz
Wrocław, ul. Ziemowita 1/9
Dietetyk: Marta Król
Tutaj wpisz kod który otrzymałeś wiadomością sms.
Wysyłanie

Wysyłanie danych

Zapraszam serdecznie na bezpłatne
konsultacje w moim gabinecie.

W ramach wspólnego spotkania:

  • dokonamy szczegółowej oceny masy i składu ciała
  • przeanalizujemy Twoje potrzeby i wydatki energetyczne
  • ustalimy optymalny zakres badań laboratoryjnych

Proszę o telefon aby umówić konkretną godzinę spotkania.

tel. 666 047 304

tel. 666 047 304

tel. 604 091 150

tel. 606762425

tel. 535 484 002

tel. 884 663 776

tel. 516 105 450

tel. 570 151 748

tel. 883 206 822

tel. 570 555 188

tel. 794645018

 Magdalena Łuszczak
Magdalena Łuszczak
mgr inż. Monika  Biziel
mgr inż. Monika Biziel
inż. Monika Bzowa
inż. Monika Bzowa
dr Maia Szmigiel-Pieczewska
dr Maia Szmigiel-Pieczewska
 Agata Cyran (Matacz)
Agata Cyran (Matacz)
mgr Magdalena Narbutowicz
mgr Magdalena Narbutowicz
 Edyta Krupa
Edyta Krupa
mgr Katarzyna Niedbała
mgr Katarzyna Niedbała
mgr Sylwia Rutkowska
mgr Sylwia Rutkowska
mgr Dagmara Wójtowicz
mgr Dagmara Wójtowicz
 Marta Król
Marta Król
Ukryj kalendarz
11 Kwie

Dobro zawarte w nasionach roślin strączkowych

W wielu częściach świata nasiona roślin strączkowych są podstawą diety i w zupełności zastępują mięso. Są nie tylko nieporównywalnie tańsze od mięsa, ale zawierają mnóstwo cennych składników odżywczych, które są niezbędne dla utrzymania organizmu w dobrej kondycji. 

Nasiona roślin strączkowych są przede wszystkim źródłem białka, które jest niezbędnym składnikiem odżywczym dla dzieci w okresie dorastania, dla sportowców, kobiet w ciąży, itd. Najwięcej białka zawierają suche ziarna soi i soczewicy, następnie grochu i fasoli (mają więcej białka niż mięso!). Są bardzo pożywne i bogate w węglowodany, dostarczają dużo energii, stanowią także źródło wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.

Zawierają duże ilości błonnika, który jest konieczny do zwalczania zaparć, regulowania poziomu cukru we krwi i cholesterolu. Są bogate w składniki mineralne, takie jak żelazo, wapń, fosfor, magnez, jod, potas. zawierają witaminy z grupy B, które pozwalają regulować centralny układ nerwowy i zapobiegać stanom lękowym, stresowi i depresji. Mają większą zawartość witaminy B, potasu, magnezu, fosforu i żelaza niż porównywalna porcja mięsa.

Za efekt wzdymający roślin strączkowych odpowiadają związki należące do grupy oligosacharydów. Ich trawienie przez organizm ludzki jest utrudnione, ze względu na brak enzymów rozkładających wiązania alfa-galaktozydowe. Bez przeszkód rozkładają te związki obecne w jelicie grubym bakterie. Gazy, które powstają podczas tych przemian (głównie wodór i dwutlenek węgla) powodują nieprzyjemne wzdęcia. Nasiona niedojrzałe jak groszek zielony, fasola szparagowa lub skiełkowane nasiona soi lub fasoli, nie zawierają fermentujących cukrów, które powstają w nich dopiero podczas końcowego dojrzewania.

Zazwyczaj warzywa strączkowe wymagają moczenia i dosyć długiego gotowania, tak aby były dogotowane i miękkie. Dzięki temu „niszczone” są antyodżywcze składniki oraz substancje powodujące dokuczliwe wzdęcia. Podczas gotowania roślin strączkowych, najlepiej: doprowadzić wodę do wrzenia, następnie zdjąć garnek z ognia, wylać wodę, uzupełnić ją nową i zagotować od nowa. Przez pierwsze 20 minut gotujemy bez przykrycia, usuwając szumowiny, aż wytworzy się para (która rozbija i rozprasza enzymy zaburzające trawienie.

Należy także używać przypraw przeciwdziałającym wzdęciom (kminek, kolendra, koper, tymianek, szałwia, oregano, bazylia). Warto włączyć do diety różnego rodzaju hummusy, pasty z fasoli, zupy kremy na bazie soczewicy czy ciecierzycy, a nawet fasolowe brownie!

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ